Träffsäker rekrytering för besöksnäringen
Behovsanalys och process
VI FÖRSTÅR ER AFFÄR
Search och urval
TA DEL AV VÅRT STORA NÄTVERK
Kandidatpresentation och beslut
VI ÄR MED ER HELA VÄGEN
För att skaffa dig en förståelse för alla våra rekryteringstjänster, kontakta oss idag så hjälper vi gärna till.
Vårt framgångsrika arbetssätt
Den senaste tiden har spelplanen förändrats kraftigt och därmed även företagens behov. Som experter inom rekrytering för besöksnäringen skapar Growisit affärsvärde för er organisation genom en stor förståelse för ert specifika behov, kombinerat med vår genuina passion för långsiktiga samarbeten.
Skräddarsydda lösningar
Vi har arbetat operativt i de flesta ledande rollerna vilket gör att vi förstår era utmaningar och er verksamhet. Det betyder att vi kan leverera en skräddarsydd lösning för just er organisation.
Seniora konsulter
Vi har lösningen för ert företag när ni vill utöka arbetsstyrkan permanent eller när ni behöver täcka upp era toppar. På Growisit har vi seniora konsulter som hjälper er och är certifierade användare av psykologiska tester vid personbedömning i arbetslivet. Oavsett vilken utmaning ni står inför så har Growisit garanterat en lösning som passar er, till ett fast och kostnadseffektivt pris.
Kontakta oss redan idag, så lovar vi att återkomma inom fyra timmar per telefon eller mail.
Ett urval av de roller vi rekryterar
VD
General Manager
Driftschef
Regionchef
Operations Manager
Platschef
Affärsområdeschef
Hotellchef
Receptionschef
Restaurangchef
F & B Manager
Commercial Director
Försäljningschef
Sales Manager
Key Account Manager
Inhouse Sales Manager
Kökschef
Sous Chef
Projektledare
Revenue Manager
Channel Manager
Distribution Manager
CFO
Business Controller
Ekonomichef
HR Chef
Marknadschef
Marknadskoordinator
E-commerce Manager
Vår process
FRAMGÅNGSRIK REKRYTERING I BESÖKSNÄRINGEN
1. Första kontakt - behovsanalys
Som ett första steg gör vi en gemensam analys av ert behov, vad vi på Growisit kan hjälpa er med och hur vi skapar ett resultat på det mest effektiva sättet. I analysen ingår en nulägesbeskrivning och vad ni vill uppnå framåt med er verksamhet samt vilken kultur och värderingar som finns i er organisation. Allt för att hitta rätt kandidat.
2. Förslag på upplägg och offert
Utifrån behovsanalysen återkommer vi med ett förslag på process och upplägg till en fast kostnad. För oss är det viktigt att processen är transparent och tydlig för dig som kund.
3. Vi börjar söka
Vi matchar våra kandidater mot era behov och annonserar tjänsten i våra kanaler. Vid behov söker och annonserar vi bredare samt söker upp och kontaktar personer som inte själva aktivt söker nytt jobb.
4. Urval
Här möter vi och intervjuar de kandidater som matchar de krav och förväntningar ni har. Vi lägger även stor vikt på att kandidaterna passar in i de värderingar och den kultur som ert företag har. Syftet är att skapa en perfekt match där både kandidat och företag är vinnare. De kandidater som matchar arbetsprofilen blir utvalda, intervjuade och vi genomför en personlighetsanalys.
5. Vi presenterar kandidater
Utifrån den överenskomna och beskrivna processen presenterar vi ett antal kandidater som ni får träffa. Vi hanterar inbokning av intervjuer, allt för att det ska vara så enkelt och smidigt för er som möjligt.
6. Beslut
Efter intervjuerna och beslut om vilken eller vilka kandidater ni vill gå vidare med utför vi referenstagning samt ytterligare bakgrundskontroll.
7. Anställning
Anställningsavtalet skrivs med vald kandidat. Vi är gärna med i processen för on-boarding av den nya medarbetaren och i off-boarding av den tidigare medarbetaren. Allt för att det ska bli så effektivt och affärsmässigt som möjligt.
8. Garanti
Om anställningen av kandidaten upphör inom de första tre månaderna efter det att anställningen påbörjats sker en omstart av uppdraget utan ytterligare arvode.
9. Tid
Vi beräknar att rekryteringen tar 6 - 8 veckor från start till signerad anställning.
10. Fortsatt kontakt
Alla samarbeten vi gör ska vara långsiktiga. Vi vill därför ha en fortsatt kontakt och uppföljning framåt för att se att rekryteringen blev lyckad och skapade de värden som avsågs.
Kontakta oss nu, vi återkommer inom fyra timmar.
Hör av er för att få veta mer om hur vi kan hjälpa just ert företag. Vad ni än behöver, så finns vi här för er.
020-89 91 79